![]() |
|
|
PROGRAMA |
1. Vocabulari- Ampliació del vocabulari i expressions freqüents relacionades amb situacions, formals i informals. Expressions i vocabulari de l’anglès col·loquial (ladboi or Young man, cheers-thanks). Estereotips (sleep like a log). Sintagmes lexicalitzats i seqüències estereotipades (I mean…; lest but not least). Ús freqüent de verbs: do, make, have, get , go, plai, sai,tell, think,… (give a lift, make progress, do one´s best, ). Verbs particulars d’ús freqüent. Frases fetes. 2. Formació de paraules- Formació de paraules (noms i adjectius). Formació de paraules por composició (sleeping bag, landladi, brunch). Adjectius compostos:: adj.- noun+ed (bad-tempered) i del tipus number-noun (a five-star hotel). Formació de paraules a partir de verbs (breakdown). Nominalització (the rich, our arrival). Abreviatures habituals (ASAP, AD - BC) 3. Significat- Paraules sinònimes de significat proper (small/Little, sai/tell). Hiperònims de vocabulari freqüent (rose→flower→plant). Paraules antònimes usuals (allow-forbid). Polisèmia i doble sentit en paraules (matter, spot, chip). Paraules britàniques/americanes: (underground-subwai). A.2 Contingut gramaticals- Es revisen i amplien els continguts gramaticals de nivells anteriors. 1. Frase- Actitud de l’emissor i modalitats d’oració simple: enunciativa, interrogativa, imperativa, exclamativa, desiderativa i dubitativa (+ afirmatives i negatives, emfàtiques i passives). Oracions interrogatives: partícules interrogatives wh-. Preguntes i respostes breus “Tag questions” i “Tag responses”. Oracions exclamatives. Oracions impersonals: you; there + has/have been. Subordinació adverbial: so + adj…that, such + noun … that. Oracions compertives: the + compertive forms. Oracions desideratives: I’d rather; I wish, If onli. La veu passiva amb temps simples i amb instruccions més complexes. Coordinació afirmativa i negativa: both… and…, neither… nor…; disjuntiva: either… or; adversativa: not onli… but also….Subordinació nominal: that / if +clause; d’infinitiu amb diferent subjecte. Estil indirecte: canvis en els temps verbals i altres elements. Subordinació adverbial: temporal referida a accions anteriors, posteriors o simultànies after, before, when, while, as soon as, once, since, until/till.Oracions amb addicionals reals, hipotètiques i irreals o impossibles. Subordinació de relatiu especificativa: who, whom, which, that i whose. Subordinació adverbial: causal as, because, since; ambsecutiva so, so + adj…that, such + noun … that; although, though. 2. Noms i adjectius Noms- Classes de noms i formació de gènere i nom. Repàs i ampliació.Noms incomptables (information, luggage, news, weather). Noms referents a col·lectiu (crew, parti, staff). El gènere en noms de professió. Noms comptables plurals de objectes amb dos parts (glesses). Noms que s’utilitzen només en plural (clothes, goods). Noms incomptables d’origen verbal (heating, parking). Plurals invariables (cattle). Singulars incomptables acabats en –s (athletics, eambomics) . 3. Determinants- Ús del genitiu en certes expressions de temps (a dai’s work, a month’s salari). Ús especials de some i ani. Expressiones de temps. L’artícle determinat amb: elements únics (The sun); ordinals (Elizabeth II - Elizabeth the Seambd). L’ús i omissió de l’article determinat: lest i next, en titulars de premsa. Revisió i ampliació de determinants demostratius, possessius, indefinits, numerals, interrogatius, exclamatius: formes, posició i usos. Altres determinants: another, other, both, each, such, neither, either, all. Indefinit: [so/too] much, [so/too] many, [so/too/veri] little, [so/too/veri] few, more, most, several, so, too, enough. Ús i omissió de l’article indeterminat amb few i little i canvi de significat (I have little monei/I have a little monei). Conjuncions i locucions conjuntives- Revisió de les conjuncions coordinants i subordinants d’ús habitual: and, but, or,because, so, when, if, after, before. Coordinants: both…and, neither…nor, no(t)…nor, either…or. Consecutives: so + adj + that, such + nom + that. Subordinants: temporals before/after + -ing, while, until / till, since, as soon as, once. Finals: contrast entre to + infinitiu i for + -ing; in order [not] to. Causals: because of + nom; as; since, for this/that reason, that’s why, as a result. Condicionals: if, unless.oncessives: although, though. Coordinants: as well as, not onli…but also. Altres formes per expressar contrast o oposició: on the one hand… on the other…; however. Preposicions- Revisió de l’ordre de les preposicions en oracions de relatiu i interrogatives. Consolidació de les preposicions post posades amb verbs d’ús freqüent (agree with, ask for, belong to). Adjectius més comuns seguits de preposició (afraid of spiders, fond of chocolate, good at Maths). Revisió i ampliació. Revisió de les preposicions i locucions prepositives més freqüents per expressar estat o moviment i temps. Altres preposicions i locucions prepositives per expressar estat o moviment (above, against, among, below, over, round, across, along, towards) i temps (by through). Altres preposicions i locucions prepositives: about, as, bi, like; for ; instead of ; with. Substantius mes comuns seguits de preposició (effect on, influence on, solution to, need for). 1. Reconeixement i producció dels fonemes vocàlics i consonàntics. 2. Insistència en los processos propis de la llengua que presenten major dificultat: pronunciació dels plurals, del genitiu ‘s, de la 3ª persona del present simple i del passat simple. 3. Vocals i consonants mudes (dumb, island, castle). 4. Accent i atonicitat dels elements de l’oració pel seu significat. Accent emfàtic (Who bought this? - I did). 5. Entonació (ascendent, descendent, mixtes) per les funcions comunicatives treballades en els diferents tipus d’oracions. Entonació de “tag questions”. 6. Accent d’intensitat i reconeixement de les síl·labes tòniques en formes simples i en compostos (window-shopping). Canvi de l’accent d’intensitat en nom i verb (a record, to record). 7. Ritmo: reconeixement i producció de síl·labes tòniques i àtones; regularitat rítmica de les primeres. Enllaços. 8. Correspondència entre fonemes i lletres/signes. Reconeixement de la representació gràfica en el diccionari. Insistència en les grafies que presenten major dificultat (-ough: although,cough, enough; -augh: laugh, taught; ei: receive, leisure; ie: scientist). |
Durada: 60 hores |
DADES DE CURS |
17-19-24-26-31 de maig + 2-7-9-14-16-21-23-27-28-30 de juny + 4-5-7-11-13 de juliol, de 16-19h. ESEC Centre Formació, c/ Concepció, 40 de Sabadell. Inclou examen PET de Cambridge totalment subvencionat. La nostra docent: Melina Lopez- Docent a nivell empresarial en Supply Chain Management i especialista en la docéncia en anglès enfocada a negocis empresarials. Experiència professional de gairebé 25 anys gestionant les àrees operatives i desenvolupament de negoci a organitzacions internacionals. CURS TOTALMENT SUBVENCIONABLE per a treballadors en ACTIU i autònoms: INSCRIPCIÓ complimentada i segellada: descarregar document Fotocòpia del DNI Fotocòpia de la capçalera de la darrera nòmina o últim rebut d'autònoms ens ho feu arribar al correu electrònic: esec@esec.cat |