La digitalització és avui la base fonamental on resideixen els guanys més grans en supervivència i competitivitat per a les empreses. Les necessitats de digitalització a les empreses requereixen alhora professionals altament qualificats que els ajudin en la seva transformació digital. Això passarà per abordar els canvis que s´han de produir en les persones, les organitzacions i els models de negoci, més enllà de l´ús d´una tecnologia en concret. Es tracta d’un programa de Transformació Digital d’on els participants en sortiran amb un full de ruta, un Pla d’Acció per al procés de Digitalització adequada a la seva empresa i/o per la ratificació del procés que aquesta ja hagi iniciat. |
|
|
PROGRAMA |
1. L'EMPRESA A L'ECONOMIA DIGITAL ................................................................... 24h Competència general: Disposar del marc d’actuació per a elaborar i engegar el Pla de Transformació Digital PIME 1.1 El context digital . 1.2 Nous models de negoci. 1.3 La transformació digital a l’empresa. 1.4 Sostenibilitat i economia circular. 1.5 El pla de transformació digital I: Diagnòstic i reflexió estratègica. 2. TRANSFORMANT L’EXPERIÈNCIA DEL CLIENT.................................................. 40h Competència general: Incrementar i fidelitzar els clients en aquest nou context, atraient-los i optimitzant la seva experiència amb l’empresa en tots els moments de la seva relació amb la mateixa 2.1 El client en la nova era digital. 2.2 Experiència de client i de producte. 2.3 Atraient el client: el procés de generació de tràfic. 2.4 Captant el client I: el procés d’informació i decisió. 2.5 Captant el client II: el procés de compra i lliurament. 2.6 Fidelitzant el client. El procés de postvenda. 2.7 Entorn legal: propietat i privacitat. 2.8 El pla de transformació digital II: Mapa d’experiència de client. 3. HABILITANT TECNOLÒGICAMENT LA TRANSFORMACIÓ......................................................................40h Competència general: Identificar i adoptar, entre les tecnologies disponibles, aquelles que més poden ajudar la PIME a connectar millor amb els seus clients, automatitzar els processos, prendre millors decisions i innovar per construir valor. 3.1 Analítica digital i big data. 3.2 Machine learning i Intel·ligència artificial. 3.3 ERP i CRM. 3.4 Cloud. 3.5 Ciber-seguretat. 3.6 Automatització i robotització. 3.7 D’altres eines (Blockchain…) i tendències. 3.8 El pla de transformació digital III: Llenç (Canvas)de la transformació digital. 4. GESTIONANT EL CANVI..........................................................................................................................20h Competència general: Gestionar l'organització i les persones de la PIME per expandir la cultura digital i implementar formes de treball i comunicació àgils que afavoreixin el canvi. 4.1 Persones i organització. 4.2 Transformació cultural. 4.3 Metodologies de innovació/agile. 4.4 Productivitat personal i eines col·laboratives. 4.5 El pla de transformació digital IV: Pla d’Acció. 5. CASOS D’ÚS SECTORIALS.......................................................................................................................12h Competència general: Aplicar en el disseny i implantació del Pla de Transformació digital de l’empresa, les lliçons apreses per d’altres empreses de diversos sectors que ja han abordat la seva transformació digital. El Pla d’Acció que cal desenvolupar durant el curs, es farà amb les següents fases i lliurables, seguint un únic model estàndard de Pla, que es proporcionarà a cada participant: 1. Diagnòstic i reflexió estratègica inicial sobre el grau de digitalització de la PIME i oportunitats. o Anàlisi interna: nivell de maduresa digital de l'empresa a partir del “Test de Diagnòstic Digital de la PIME” emplenat prèviament. o Anàlisi Externa: estratègies, models de negoci i productes oferts per competidors i empreses innovadores. o Definició inicial de principals àrees d’actuació. 2. La experiència del client o Descripció del perfil del client “ideal” -buyer persona i mapa d’empatia. o Canvas de Model de Negoci (Business Model Canvas): representació de com l’empresa crea, lliura i captura valor. o Mapa d’experiència de client o Customer Journey: representació dels aspectes determinants en cada una de les etapes de contacte d’un client (real o potencial) amb l’empresa. 3. Àmbits d’acció per a la transformació: o Canvas de Transformació Digital: actuacions en 8 àmbits per assolir els objectius perseguits. 1. Client com a centre. 2. Enginyeria de processos . 3. Metodologia. 4. Innovació. 5. Lideratge i cultura digital. 6. Tecnologia. 7. Negoci digital. 8. Màrqueting digital. o Resum de les tecnologies a millorar o implantar. 4. Pla d’Acció: o Objectius i KPI’s: objectius a assolir a curt i mig termini i indicadors de mesura. o Matriu de priorització d’iniciatives “quick-wins” . o Concreció d’actuacions del pla: iniciatives, tasques, terminis, responsables i pressupostos de les accions a desenvolupar. o Constitució i formació de l’equip que liderarà el canvi. |
Durada: 150 hores |
DADES DE CURS |
PROGRAMA TOTAL 150 h. Benvinguda 18 d'octubre de les 16h a les 20h- WEBINAR PRESENCIAL 40h : 22/11 + 20/12 del 2023 + 06/03 +17/04 + 29/05 del 2024, dimecres de 9h a 14h i de 15-18h. LLOC: ESEC- Plaça Miquel Crusafont de Sabadell 96h WEBINAR ( dimecres de 16h a 20h) + 10h de tutoria + 4h tests MOOC. EQUIP DOCENT d' EADA
IMPORT PROGRAMA: 0€ - 100% Financiat per fons Next Generation, a través del Ministerio de Indústria, Comercio y Turismo i gestionat per EOI (Escuela de Organización Industrial) que pertany al Ministerio de Economía y Empresa.
|
INSCRIPCIÓ: |