1. Introducció.
1.1 Què és la intel·ligència emocional?
1.2 Qué són les emocions?
1.3 Coeficient intel·lectual i coeficient emocional.
1.4 Els tres cervells : rèptil, emocional i cortical o racional.
1.5 Tests d´avaluació del nostre nivell d´intel·ligència emocional.
2. La competència emocional.
2.1 Competències de la intel·ligència emocional.
2.2 Intel·ligències múltiples: Intel·ligència Intrapersonal e intel·ligència 2.3 Interpersonal.
3. Consciència d’un mateix i autoregulació.
3.1 Autoconsciència emocional : El “adonar-se compte” com element central de la intel·ligència emocional 3.2. Autoregulació emocional.
4. Pla de millora per desenvolupar les competències emocionals.
5. Assertivitat.
5.1 Com és una persona assertiva.
5.2 Habilitats per una millor comunicació assertiva.
5.3 Diferenciació dels diferents estils de comunicació : assertiu, agressiu, manipulador i passiu.
5.4 Comunicació no verbal amb els diferents estils : assertiu, agressiu, manipulador i passiu.
5.5 Com desenvolupar un comportament assertiu en l’àmbit laboral.
5.6 Tests d´avaluació de la nostre assertivitat.
6. Empatia: Habilitat per resoldre conflictes.
6.1 Com connectar amb les emocions dels altres.
6.2 Sensibilització i comprensió més profunda de les emocions del altres.
6.3 El mapa no és el territori.
6.4 La triple percepció perceptiva.
6.5 La metàfora del compte bancari emocional.
7. Emocions i necessitats.
7.1 El cicle de satisfacció de necessitats : sensació, presa de consciencia, acció, contacte, realització i retirada.
7.2 Mecanismes d’evitació com interrupcions del cicle: dessensibilització, introjecció, projecció, retroflexió, deflexió o desviació, des valorització i confluència.
8. Intel·ligència emocional i auto coneixement.
8.1 Autoestima i autoconcepte.
8.2 Emocions i introspecció.
8.3 L’energia perduda.
8.4 Les polaritats.
8.5 Introspecció i estirament de l’autoconcepte.
9. Tècniques de visualització i relaxació.
|